Fraser Island

Jeg var to dager på et lite sted som heter Rainbow Beach. Stedsnavnet beskriver stedet bra, for det er ikke stort mer å gjøre enn å dra på stranda. Men fra Rainbow Beach er det mange turer til Fraser Island.

Jeg dro til Fraser Island på torsdag og kom tilbake i går. Det var tre meget innholdsrike dager. Sent i seng (nei, telt…) på kveldene, og opp 6-7 om morgenen. På gruppen vår var vi fire biler, med åtte personer per bil. Vi kunne kjøre selv, så jeg prøvde også dette. En helt ny opplevelse å kjøre på sand og i skog, og vi kunne kjøre overraskende fort på stranda. Det var også en ny opplevelse å kjøre med syv andre i bilen, og selvsagt å sitte på motsatt side, og holde til motsatt side for møtende biler. Jeg ble vant til det raskere enn forventet. På fredag kl. 8 begynte vi å kjøre fra campen, og jeg startet å kjøre. Da var det politikontroll! På en sandøy… Hvem skulle trodd det? Så jeg måtte blåse. Jeg var noe nervøs da politikonstabelen kom mot meg, men visste jo at jeg var edru og at det måtte gå bra.

Stedene vi kjørte til var vakre utsiktpunkt og fine innsjøer på øya. Det er ikke lov å svømme i sjøen der, på grunn av haier, farlige maneter, samt sterke strømninger. Derfor var det fint at vi dro til noen innsjøer hver dag. Det var et rikt dyreliv på øya, ikke vet jeg hvordan dingoer og andre dyr har kommet seg dit, men vi fikk se litt av hvert der. Vi fikk også strenge instrukser på forhånd om at vi måtte holde oss unna dingoene, de kan være farlige. De ser ut som søte hunder, så litt vanskelig å tro, men vi måtte til og med holde oss sammen med andre hele tiden for at ikke de skulle «spise oss». 

Alt i alt var dette en morsom tur, og da jeg kom tilbake til fastlandet var jeg ufattelig sliten. Jeg sov fra 14.30 til 18.30, la meg igjen 22.30 og sov til 8.30. Jeg føler meg fortsatt ikke helt uthvilt, og kroppen verker etter tunge gåturer i sanden, ubehagelig risting i bilen og dårlig underlag i teltet. Skulle gjerne hatt en massasje nå, men som backpacker må nok dette vente til jeg er i Asia og jeg får dette rimelig. 

Her er bilder fra Fraser Island.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Dingo!

Bilde
Nydelig, kritthvit strand.

Bilde
Nyter paradis.

BildeBildeBildeBilde

Bilde
Kjører på motsatt side.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Legg igjen en kommentar

