Great Barrier Reef

Endelig var de to dagene med teori og plasking i bassenget over, og det var på tide å dra ut i båten på Great Barrier Reef. Vi var cirka 30 som dro ut for å dykke. En del av de var med på kurset mitt fra før av, så jeg kjente de fra før av. Og Leo (en veldig god venn jeg fikk i Sydney) var også med på denne båten. Jeg gjennomførte åtte dykk, inkludert et nattdykk på denne turen. Jeg snorklet også to ganger. Etter mitt andre dykk den andre dagen var kurset bestått og jeg fikk min Open Water-sertifisering. Det vil si at jeg kan dykke ned til 18 meter, og at jeg kan gjøre dykk alene uten instruktør. Men etter dette fikk vi også tilbud om å ta Adventure-sertifisering i tillegg, til en veldig rimelig penge. Jeg slang meg på dette, og gjennomførte dermed et dypdykk, et nattdykk, fotograferingskurs og -dykk, og noe mer teori. Det var veldig spennende og utfordrende, og det vil si at nå kan jeg utføre 30 meter dype dykk, og også gjøre nattdykk alene. 

Det var tre innholdsrike og spennende dager. Det var også veldig koselig og sosialt. Vi hadde det veldig moro på båten. Jeg så to digre skilpadder som er estimert til å være rundt 140 år gamle, mange haier, sovende fisk og haier, Nemo og veldig mye vakre koraller. For en opplevelse. Jeg gleder meg til å dykke mer på reisen min.

 

BildeBilde

BildeBildeBildeBilde

One thought on “Great Barrier Reef

Legg igjen en kommentar

