One night in Bangkok

Fra Ko Tao klarte jeg endelig å komme meg på fergen til nattoget, og videre til nattoget. Nattoget gikk bra, beroligende og jeg sov ganske godt. De ansatte på nattoget vekket oss og endret sengene til stoler kl. 7, men vi ankom ikke Bangkok før kvart over 8. Da jeg kom frem i Bangkok var det flere masete taxi- og tuktuksjåfører som skulle ha en urimelig sum med penger for å kjøre meg, så jeg fant ut at jeg skulle gå og finne en restaurant med wifi, så jeg kunne bestille flybillett til Sør-Korea. Det var lettere sagt enn gjort, og jeg gikk i nesten en time med bagasjen min før jeg fant Starbucks. Der måtte jeg betale for wifi, men jeg orket ikke å lete mer, og det var ikke så mye heller. Flybillettene hadde blitt dyrere, så jeg fant ut at det var bedre å tilbringe en natt i Bangkok og heller ta fly neste dag. Jeg unnet meg en natt på hotell, da dette uansett var billigere enn å fly samme dag, og etter tre måneder med å dele rom med halvveis ukjente mennesker er det godt med en natt på rom for meg selv. Tuktuksjåføren slapp meg av feil, og da jeg lette etter hotellet kom den en veldig hjelpsom thaigutt som ble min lokale guide. Vi spiste street food og gikk på et digert kjøpesenter. Han fulgte meg også til flyplassen. Der mente de at jeg trengte en billett ut fra Korea før jeg kunne fly inn dit, men etter en stund kom jeg meg dit uten å kjøpe en billett.

Etter 5 timer på flyet, og 0 timer med søvn den natten kom jeg til Seoul, der jeg er nå. 

Legg igjen en kommentar

