Sør-Korea

I Korea dro jeg først til Seoul. Her fant jeg en kattekafé, som jeg selvsagt ikke kunne passere uten å gå inn. Der var det katter som lå på stolene, hyllene, disken, i eksker, ja overalt. Vi fikk litt kattemynte så kattene kom bort til oss og spiste av hendene våre. Korea er kjent for sine templer, og jeg dro til to veldig kjente; Jogyesa og Changeokgung Palace. Andre høydepunkter var å gå gjennom en tradisjonsrik koreansk village. Det som er typisk for disse gamle husene er at takhjørnene er rettet oppover, veldig stilig. Namdaemun marked var et digert marked med masse «street food», sokker og andre gjenstander.

 

2014-03-30 19.46.44 2014-03-30 19.51.33 2014-03-30 19.51.51 2014-03-30 19.52.23 2014-03-30 19.52.51 2014-03-30 19.53.38 2014-03-30 19.53.51 2014-03-30 20.04.24 2014-03-31 02.41.52 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Fra Seoul tok jeg express-tog til Busan. Toget tok i underkant av tre timer og kjørte i en hastighet på ca. 300 km/t. I Busan sjekket jeg inn på tidenes beste hostell. Der vartet hostelleieren opp med frokost med egg, ristet brød og hjemmelaget syltetøy hver morgen. Hun vasket og tørket også klærne for oss graits. Hostellet var veldig for seg gjort og fint også. Jeg trivdes godt her. Busan var fyllt med Cherry Blossom Trees, og det er så vakkert! Fra Busan skulle jeg til posten og sende pakker hjem, da den ene skulle være med sea post, siden dette er det billigste alternativet. Jeg vet at de fleste koreanere ikke er særlig stødig i engelsk, og oversatt det jeg ville si på Internett før jeg dro, og det kom godt til nytte. Det er også, i Sør-Korea et problem å finne ut hva mat er når rettene kun er skrevet med ukjente tegn. Måten jeg løste dette på var at jeg dro på matbodene med lange køer. Dette viste seg å være veldig lurt, jeg måtte vente en stund på maten, men den var himmelsk god! 😀 Street food er noe av det beste med Sør-Korea. Jeg dro sjeldent på restauranter, fordi maten de selger i gatene er så god, rimelig og da kan du klare å gjette deg frem til hva du bestiller bedre enn å lese tegn i en meny uten bilder.

 

.   2014-04-01 20.58.47 2014-04-01 22.26.53 OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cherry Blossom Trees

Cherry Blossom Trees

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vakker utsikt på nattestid

Vakker utsikt på nattestid

Akkurat som om asiatere trenger en påminnelse om å ta bilder...

Akkurat som om asiatere trenger en påminnelse om å ta bilder…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gatemusikanter

Gatemusikanter

 

Fra Busan tok jeg fergen til Fukuoka i Japan, der jeg er nå.

Legg igjen en kommentar

