Kotor

Vi ble kjørt av taxien rett til hostellet, og blir tatt godt i mot av eierne. Hostellet ligger rett ved vannkanten, noe som passer meg utmerket. Vi spiser middag på et sted med dårlig service, nok en gang, og der de igjen er trege med serveringen og lite observante. Vi innser når vi skal be om regningen at vi har glemt lommeboka. Jeg løper og henter den, jeg takler ikke den altfor høye musikken uansett, så det er like greit å forsvinne. Det var alt for høy live-musikk av veldig dårlig kvalitet. Jeg har fortsatt veldig vondt i hodet etter nattoget til Bar, så høye lyder hjelper ikke på. Vi betaler og kommer oss bort herfra.

2015-07-11 13.00.21 2015-07-11 13.00.27 2015-07-11 13.26.14 2015-07-11 13.27.14 2015-07-11 13.40.24

Lørdag sto vi opp og byttet gjestehus til et annet kun få meter fra, fordi det hosteller vi var på var full-booket. Vi gikk inn mot gamlebyen for å spise frokost der. På veien inn stoppet jeg og kjøpte en smoothie, nam! Så godt i varmen. Vi spiste frokost inne i gamlebyen, og jeg gikk også innom en turistbutikk med håndlagde suvenirer med kattetema. Men jeg kjøpte ikke noe. Vi tilbrakte dagen på en fin, rolig strand rett ved der vi bor, badet, leste, slappet av, og fant mange søte pusekatter som det er mange av her i Kotor. Tilbake på gjestehuset møtte vi noen hyggelige australske jenter som vi skravlet masse med, og satt ute på verandaen med dem og spiste moreller og kjeks, og drakk øl. Jentene ble kjent tilfeldigvis i Kroatia, men begge er fra Australia. Vi ble enige om å dra ut med de på kvelden. Øyvind og jeg spite middag samme sted som vi spiste lunsj, vi hadde jo endelig funnet et sted vi var fornøyd med. Vi spite pizza rolls (som til lunsj), og dro så ut for å møte jentene på det hostellet vi sov på kvelden i forveien. Det var mange folk der, og særlig mange sveitsiske unggutter, som visstnok var på speidertur her. Det var pub crawl denne kvelden, og vi gikk først til gamlebyen der vi dro på et overfylt sted med veldig høy musikk. Det var umulig å føre en samtale her, og det tok meg over 10 minutter å bestille øl. Vi gikk så videre, og baren vi gikk til lignet veldig på den forrige, så Øyvind og jeg sa hade til jentene og fant oss heller et rolig sted å sitte ned, der vi kunne prate uten å skrike.

 

2015-07-11 10.23.25

2015-07-11 10.38.24

Store klesklyper?

Utvilsomt.

Utvilsomt.

 

 

Søndag skulle vi ta bussen tidlig. Vi betalte mannen som driver gjestehuset, som var plutselig veldig glad og tok oss i hånda og greier. Deretter gikk vi mot bussholderplassen, men jeg hadde bestemt meg for at vi skulle ta et morgenbad i havet først. Øyvind skulle ikke være med uansett hvor mye jeg prøvde å ovetale ham, men jeg svømte likevel. Herlig. Da jeg kom opp igjen så vi den gamle mannen som drev gjestehuset vi sov på, han lo godt og ristet på hodet da han så at jeg hadde badet. Plutselig var jeg den sprø av oss, og ikke ham.

2015-07-11 14.06.33

2015-07-11 14.06.07

2015-07-12 08.10.43

Der Pippi fisker er det sikkert bra å fiske :D

Der Pippi fisker er det sikkert bra å fiske 😀

Legg igjen en kommentar

