Delhi: flyplass og marked 

Skrevet i går:

Flyet i går gikk fra Oslo til Moskva, deretter fra Moskva til Delhi. På veien til Moskva satt jeg ved siden av en mann. Jeg gjetter på at han er rett over seksti år. Han hadde en brukket arm i fatle, men var hyggelig og smilte. Vi begynte å prate, og han skulle til Thailand. Jeg spurte om armen hans, og han fortalte at han hadde vært på kontroll med den dagen før. Jeg fulgte opp og spurte om han hadde hatt flybillettene lenge, men de hadde han bestilt dagen i forveien! Han fortalte at han reiste mye. Han hadde vært i India, og hadde også bodd et par år på Sri Lanka. Veldig interessant person og samtale. Han drev med hangliding og det var sånn han hadde skadet armen. Tenk på det, reiser masse og driver med ekstremsport i hans alder! Imponerende og inspirerende. 
Det var litt av et styr å komme meg inn i en Uber på flyplassen i Delhi, og jeg var i tillegg ekstremt trøtt. Jeg fikk ikke sovet på flyet og hadde allerede mangel på søvn. Men etter en halvannen time kom jeg meg inn i Uberen og ble kjørt til huset der mine venner, Himanshu, Michael, Ingeborg og Maren. Jeg la meg, fikk en dårlig natt søvn og sto opp til en fantastisk varme, og alt var plutselig helt bra. 

I dag har vi slappet av ved bassengkanten, sett den gamle delen av Delhi, vært på et marked og sett India Gate. Der følte vi oss som hovedattraksjonen, og inderne var mer interesserte i å ta bilder av oss porten. 

Kulturen, menneskene, kjørestilen og kommunikasjonen er jo noe helt annet enn jeg er vant til, men jeg venter fortsatt på kultursjokket som alle snakker om.

Det må sies at maten er helt fantastisk. Det meste er egentlig helt topp. Det største nederlaget hittil er faktisk at mine venner nå synger på DDE med E6 av full hals i bilen. Det er nok verre det enn doen på markedet … 



Legg igjen en kommentar

